Hiljaista viikkoa on jo pari päivää takana eikä pääsiäisen pyhiin ole kuin muutama päivä. Näin kevät etenee suurin harppauksin. Kuuntelin juuri luontoradiota netin kautta ja lähetyksen lopuksi mainittiin erityisesti, miten kevät etenee öisin suurin harppauksin. Minulle jäi vähän epäselväksi, miksi juuri öisin ... Huvittava yksityiskohta oli, kun ohjelmassa kuunneltiin ja seurattiin mm. lintujen liikettä ja yhtäkkiä joku kysäisi, että " onks toi A310 mikä menee yli vai mikä se on" kun muuten puhuivat merimetsoista, kottaraisista ja punarinnoista. No, lento mikä lento Hymy

Pääsiäinen on minulle tärkeä juhla. Onkin mielenkiintoista nähdä, miten pääsiäistä vietetään Irlannissa. Kaupat ovat pääsääntöisesti auki,  mikä ainakin on erilaista Suomeen verrattuna.

Lämmin kevät muuttui kylmäksi ja tuuliseksi, ja melkein päivittäin sataa paljon tai vähän. Tuuli on ollut voimakasta ja puuskittaista ja tänään huomasinkin erään merkillisen seikan. Onneksi huomasin, ennen kuin menin kolkuttelemaan naapureiden oville, että lopettakaa se yöllinen metelöinti. Olin jo käynyt kuuntelemassa heidän oviensa takana,  että saisin selville syyllisen.

Ihmettelin nimittäin toissailtana ja valvoin yöllä, kun naapurista kuului omituista ääntä. Ikään kuin joku olisi soittanut pitkää torvea tai porannut matalaäänisellä poralla tai kuunnellut jotain etnomusiikkia. Olin oikein iloinen, ettei metelöinti jatkunut viime yönä. Olin jo ilmoittanut pääsiäisvierailleni, että ottakaa mukaan korvatulpat, että saatte nukuttua naapureiden metelöinniltä. Ja niin, se ääni - ääni kuului ikkunanraosta, minkä olin teipannut vedon poistamiseksi. Teippi oli paikoitellen irronnut ja tuuli pääsi puhaltamaan raosta pitäen suorastaan uskomattoman äänekästä ujellusta!

Huolimatta puuskaisesta ja sateisesta kelistä toivotan teille kaikille aurinkoista ja valoisaa kevättä ja pääsiäisen aikaa!

Hiukan hiljaisemmasta viikosta nauttien, Raija