Vein äsken pari kassillista astioita ja muita tavaroitani keskustassa olevaan kierrätysliikkeeseen, joka myy käytettyjä tavaroita tukeakseen avuntarpeessa olevia. Sinne meni myös vaaka, jonka avulla yritin arvioida laukkujeni painon. Huh, ylikiloja taitaa olla ...

Lähtötunnelmissa olen myös miettinyt, miten onnellista on saada kaivata ja ikävöidä. Olen etuoikeutettu, kun minulla on täällä Galwayssa muutama ihminen, jota varmasti kaipaan tulevien vuosien aikana. Ei ole kauan siitä, kun minulla ei vielä näitä ihmisiä ollut. Oli vain tosi viehättävä kaupunki, jonka värikkäät ja idylliset talot ja kauniit vesimaisemat ovat piirtyneet muistiini. Ihana kaupunki, jonka kaduilla ehdin ottaa ne kymmenet tuhannet askelet, joista joskus kirjoitin. Tällaiseen kaupunkiin on mukava tulla uudelleen. Toisaalta näitä idyllisiä kaupunkeja on maailmassa paljon, ja kaikkiin niihin olisi kiva mennä uudestaan. Yleensä ei kuitenkaan tule mentyä, vaikka lähtiessa niin ajattelisi.

Toisin on ihmisten kanssa. Ihmisten luo tulee palattua ja heihin pidettyä yhteyttä. Olen erityisen onnellinen siitä, että ehdin saada nämä ystävät ennen lähtöäni! Olen nyt varma siitä, että palaan tänne vielä takaisin ainakin lyhyelle visiitille! Ystävät ovat aina olleet minulle tosi tärkeitä ja olen yrittänyt muistaa sanoa sen heille, vaikka joskus tuleekin pidettyä ystäviä itsestäänselvyyksinä. Kaikilla ei ole ystäviä mutta minulla on, ja olen siitä todella kiitollinen.

Yhdistyksemme yksi tärkeä tehtävä on antaa mahdollisuus ihmisten kohtaamiseen ja uusien ystävien saamiseen. Toivon, että tulevana syksynä monta ystävää löytää toisensa! Syyskuinen retki Rovaniemelle varmaan tarjoaa mukavia hetkiä, joita yhdessä voi muistella! Tämä muistelu on tärkeää, sillä se voi joskus olla tarpeellinen voimanlähde, kun elämä meinaa kaatua päälle.

Vielä muistelen sitä, miten noin vuosi sitten otin yhteyttä paikalliseen yhdistykseen. Minulle luvattiin, että minuun otetaan yhteyttä. Odotin turhaan - kukaan ei soittanut tai lähettänyt emailia. En haluaisi olla se henkilö, joka lupauksestaan huolimatta ei ota kontaktia.

Toivottavasti loppukesän päivät ovat yhtä ihania kuin ovat olleet tähänastiset kesäiset päivät!

Lämpimin terkuin, Raija