Kesäkuu pyörähti käyntiin ja toukokuinen retki Hietasaareen on enää yksi muisto monien muiden joukossa. Olisi mukava lukea retkestä - kukahan kirjoittaisi siitä tähän blogiin?

Täällä Galwayssa on nyt samanlaiset kelit kuin siellä kotipuolessa. Kesäkuun alun helteet loppuivat, mutta onneksi koko kesä ei vielä sujahtanut siinä samassa rytäkässä. Vielä on lämpimiä hetkiä ja auringonpaistetta sateen lomassa. Pohdin jossain aiemmassa jutussa irlantilaisten kesäistä pukeutumista. Täytyy tunnustaa, että ihan nauratti, kun näin ilmeisestikin paikkakuntalaisen naisen kulkevan kelsisaapikkaissa kesäkuumalla! Minäkin kuljin työmatkani kokonaisen viikon ilman sadehousuja :-)

Olin "ulkomailla" viikon alussa. Ohjelmaan kuului tietenkin ruokailua, ja vaikka oli kova nälkä, oli minun muistettava syödä hitaasti ja pureskeltava ruoka kunnolla. Olen tosi tyytyväinen, että selvisin niistä päivistä ilman ongelmia! Kun on ulkomailla, on mukana aina ylimääräistä jännitystä ja huolta kaiken toimimisesta. Veronassa oli tosi kuuma, mutta netistä olin lukenut sääennusteen ja osasin varautua ylimääräiseen vaihtopakettiin. En tosin sitä tarvinnut - ellei sitten tarpeeksi lasketa sitä, ettei minun tarvinnut olla huolissani pussien loppumisesta! Eli tarvitsin sittenkin!

Olin myös varautunut päivällisille ylimääräisillä "tukihousuilla", jotka vaimentaisivat kurinoita ja muita ääniä ensimmäisen suupalan jälkeen. Minulla on usein ongelmana se, että kun laitan pienenkin murusen tyhjään vatsaan tai vastaavasti juon kulauksen nestettä, alkaa mahasta heti kuulua äänekkäitä lorinoita. Etenkin hiljaisessa huoneessa se on todella noloa! Tukihousut vaimentavat hyvin ääniä ja mahtuu juhlavaatekin paremmin päälle. Suosittelen kaikille!

Tässä kesän alettua muistutan vielä sukkahousuniksistäni, joka siis sopii kaikille sukupuoleen katsomatta: leikataan (rikkinäisistä) sukkahousuista housuosa talteen ja käytetään sitä pitämään pussi paikoillaan. Jalkaosilla voi pyyhkiä pölyt ja heittää sitten roskikseen.

Viikon päästä on juhannusaatto - toivotan teille iloista ja kaunista juhannusta!

- Raija